- 1
- akrylskylt
- Allmänt
- Aluminumskylt
- Bakbelyst Fasadskylt
- Baldakinskylt
- Belysta glasskyltar
- Betongskylt
- Blankpolerad skylt
- Borstad Mässingsskylt
- bronsskylt
- Clarex
- Clarex Concept Blogg
- clarex.se
- Corian
- Cortenskylt
- Dekaperad skylt
- Dörrskylt
- Dubbelsidig skylt
- Entré skylt
- Entrétaksskylt
- Eventskylt
- exklusiv skylt
- fasadskylt
- fasadskyltar
- Fasadskyltning
- fastighetsregister
- Fastighetsskylt
- Fastighetsskyltar
- flaggskylt
- Flaggskylt med mässingsdetaljer
- Företagsskylt
- företagsskyltar
- Förstudie
- Gjuten Aluminiumskyl
- Gjuten Aluminiumskylt
- Gjuten bronskylt
- gjuten skylt
- Glansförnicklad skylt
- Guldtitanlegerad Fasadskylt
- Hållbar skylt
- Högblankpolerad Rostfri Skylt
- Husskylt
- Industridesignad skylt
- Informationsskyltar
- Inifrånbelyst skylt
- interiör skylt
- Klassisk Neonskylt
- Konsthallsskyltning
- Konstnärlig skylt
- Konstnärligt process
- Konvex skylt
- kopparskylt
- Lagerskylt
- LED belyst Neonskylt
- LED-skyltar
- Ledbelyst skylt
- LEDneon
- ledskyltar
- ljusskylt
- ljusskylt i LED-neon
- Marmor
- Marmor skylt
- Marmorerad skylt
- marmorerade skyltar
- Marmorering
- Neonskylt
- Neonskylt för lansering
- Om Clarex
- Patinerad skylt
- prisskylt
- receptionsskylt
- Relief skylt
- Resturangskylt
- Rostad Skylt
- rostfri skylt
- Schabloner
- Skylt design
- Skylt för mässa
- Skylt för mässa
- Skylt med utbytbart budskap
- Skylt som sticker ut
- Skylt_design
- Skyltar
- Skyltar i stockholm
- Skyltar i Uppsala
- Skyltkommunikation
- skyltkoncept
- takskyltar
- Utställningsskyltning
- Väggskylt
- Verkskylt
- Verkskyltning
Artipelag & utställningar med gestaltningar och verksskyltning / skyltning som gjorts i samverkan med Clarex
Vad är en gestaltning?
Gestalta betyder ”att ge något en form och en mening genom att visa upp det”. På engelska lyder huvudregeln för författare: ”Show, don´t tell” – och det handlar om just gestaltning!
Låt oss ta ett exempel på en ”ogestaltad” mening:
”Fin skylt!”
Och så en ”gestaltad” variant:
”Mitt intryck av detta företag & denna skyltning tar mig till en plats där allt är möjligt, tiden är oändlig, så varför böja sig inför begränsningar i form och ton?”
Vad är konst? Vad är ett uttryck? Hur vill man förmedla sitt budskap?
Artipelag är en privat svensk konsthall vid Baggensfjärden på Hålludden, Farstalandet i Värmdö kommun. Här lägger man mycket energi på att gestalta och visa upp konstnärer och kreatörer av högsta klass. För oss är det därför alltid en stor ära och glädje att få vara delaktiga och att medverka till att verksskyltning och informationstexter för när utställningar kommer till stånd. Efter att under ett antal år ha utfört mer eller mindre omfattade interiör skyltning för ett antal av Artipelags utställningar har vi nyligen fått ytterligare en skriftlig bekräftelse på att våra ansträngningar för att tillgodose konsthallens önskemål fallit i god jord.
Vi citerar Samuel Lind Digital Producer & graphic designer på Artipelag.
”Artipelag har anlitat Clarex i många år nu och de levererar alltid i tid samt är prisvärda. De är hjälpsamma under hela processen och vi kan lita på att de hjälper oss realisera alla våra påhitt.”
Ett utdrag av de senaste utställningarna vi medverkat till inklusive nuvarande utställning Morandi / Edmund de Waal, nyligen levererad och monterad:
– Morandi / Edmund de Waal – 7 april – 1 oktober 2017
– Lars Wallin Fashion Stories – 4 November 2016 – 12 mars 2017
– Arvet efter Andy Warhol – 15 april 2016 – 25 september 2016
– Den monokroma symfonin – 16 oktober 2015 – 28 mars 2016
– Land Meets Water – Europeisk och Amerikansk Fotografi från 1860 till Idag – 29 maj 2015 – 27 september 2015
– Carouschka – Kvinnan på Ön – 29 april 2015 – 28 juni 2015
– Earth Matters – 6 februari 2015 – 3 maj 2015
– HÄR/NU – Ett fysiskt möte mellan tid och rum – 17 oktober 2014 – 6 januari 2015
– Ingen människa är en ö – Konstnärliga strandhugg i Stockholms skärgård – 23 maj 2014 – 28 september 2014
– Det synliga. Samtida svensk fotografi – 7 februari 2014 – 11 maj 2014
– Svarta tavlan – om konst och lärande – 11 oktober 2013 – 19 januari 2014
Bildkollaget med erhållna bilder tagna av Samuel Lind, Artipelag och ett par bilder tagna av Robert Renz, Clarex visar ett axplock av levererad verksskyltning på några av utställningarna under det gångna året.
Artipelag & utställningar med gestaltningar och verksskyltning / skyltning som gjorts i samverkan med Clarex
Vad är en gestaltning?
Gestalta betyder ”att ge något en form och en mening genom att visa upp det”. På engelska lyder huvudregeln för författare: ”Show, don´t tell” – och det handlar om just gestaltning!
Låt oss ta ett exempel på en ”ogestaltad” mening:
”Fin skylt!”
Och så en ”gestaltad” variant:
”Mitt intryck av detta företag & denna skyltning tar mig till en plats där allt är möjligt, tiden är oändlig, så varför böja sig inför begränsningar i form och ton?”
Vad är konst? Vad är ett uttryck? Hur vill man förmedla sitt budskap?
Artipelag är en privat svensk konsthall vid Baggensfjärden på Hålludden, Farstalandet i Värmdö kommun. Här lägger man mycket energi på att gestalta och visa upp konstnärer och kreatörer av högsta klass. För oss är det därför alltid en stor ära och glädje att få vara delaktiga och att medverka till att verksskyltning och informationstexter för när utställningar kommer till stånd. Efter att under ett antal år ha utfört mer eller mindre omfattade interiör skyltning för ett antal av Artipelags utställningar har vi nyligen fått ytterligare en skriftlig bekräftelse på att våra ansträngningar för att tillgodose konsthallens önskemål fallit i god jord.
Vi citerar Samuel Lind Digital Producer & graphic designer på Artipelag.
”Artipelag har anlitat Clarex i många år nu och de levererar alltid i tid samt är prisvärda. De är hjälpsamma under hela processen och vi kan lita på att de hjälper oss realisera alla våra påhitt.”
Ett utdrag av de senaste utställningarna vi medverkat till inklusive nuvarande utställning Morandi / Edmund de Waal, nyligen levererad och monterad:
– Morandi / Edmund de Waal – 7 april – 1 oktober 2017
– Lars Wallin Fashion Stories – 4 November 2016 – 12 mars 2017
– Arvet efter Andy Warhol – 15 april 2016 – 25 september 2016
– Den monokroma symfonin – 16 oktober 2015 – 28 mars 2016
– Land Meets Water – Europeisk och Amerikansk Fotografi från 1860 till Idag – 29 maj 2015 – 27 september 2015
– Carouschka – Kvinnan på Ön – 29 april 2015 – 28 juni 2015
– Earth Matters – 6 februari 2015 – 3 maj 2015
– HÄR/NU – Ett fysiskt möte mellan tid och rum – 17 oktober 2014 – 6 januari 2015
– Ingen människa är en ö – Konstnärliga strandhugg i Stockholms skärgård – 23 maj 2014 – 28 september 2014
– Det synliga. Samtida svensk fotografi – 7 februari 2014 – 11 maj 2014
– Svarta tavlan – om konst och lärande – 11 oktober 2013 – 19 januari 2014
Bildkollaget med erhållna bilder tagna av Samuel Lind, Artipelag och ett par bilder tagna av Robert Renz, Clarex visar ett axplock av levererad verksskyltning på några av utställningarna under det gångna året.
Exklusiva mässingsskyltar dellevererade till premiär för VIP-lounge på Pontus in the Air i exklusivt samarbete för American Express Centurion-medlemmar
Vad är skillnaden mellan att skyltar uppfattas som kitschiga eller exklusiva?
Svaret är allt som oftast kort och gott – Inramningen.
Våra tankar om lyx och exklusiva utföranden handlar om bearbetade lösningar med en tydlig tanke om vad olika val av material i kombination kan förmedla. Det är en balansgång mellan kitsch och kvalitet i exklusiva materialval och bearbetningar etc. vilket ibland kan ses som sublimt / eller inge en underton som för rätt målgrupp kan vara det som gör att man ser den äkta genuina kvalitén och skillnaden mellan ”billigt” och ren lyx.
Att sätta sig in i vad en målgruppen kan uppleva är för en entreprenör helt primärt. Är inramningen ”rätt” kan man med andra ord nå i detta fall en målgrupp med högt ställda krav via utförandet på de mässingskyltar som vi nu dellevererat. Det blir budskapet som gör skillnaden mellan att gästen ”ser” skylten och agerar, kanske i en snöstorm eller när de första snöflingorna faller, innan resan börjar kan det bli det som avgör ifall en måltid blir av eller ej.
Kort och gott, idag 9/5 öppnar och är det premiär för exklusiv vip lounge på Pontus I The Air American Express Lounge By Pontus. Bildkollage visar skylt i första dellevaransen av fyra av sex skyltar.
Erhållen bild från Pontus // American Express Lounge by Pontus har öppnat på Arlanda Terminal 5! Välkomna!
Exklusiva mässingsskyltar dellevererade till premiär för VIP-lounge på Pontus in the Air i exklusivt samarbete för American Express Centurion-medlemmar
Vad är skillnaden mellan att skyltar uppfattas som kitschiga eller exklusiva?
Svaret är allt som oftast kort och gott – Inramningen.
Våra tankar om lyx och exklusiva utföranden handlar om bearbetade lösningar med en tydlig tanke om vad olika val av material i kombination kan förmedla. Det är en balansgång mellan kitsch och kvalitet i exklusiva materialval och bearbetningar etc. vilket ibland kan ses som sublimt / eller inge en underton som för rätt målgrupp kan vara det som gör att man ser den äkta genuina kvalitén och skillnaden mellan ”billigt” och ren lyx.
Att sätta sig in i vad en målgruppen kan uppleva är för en entreprenör helt primärt. Är inramningen ”rätt” kan man med andra ord nå i detta fall en målgrupp med högt ställda krav via utförandet på de mässingskyltar som vi nu dellevererat. Det blir budskapet som gör skillnaden mellan att gästen ”ser” skylten och agerar, kanske i en snöstorm eller när de första snöflingorna faller, innan resan börjar kan det bli det som avgör ifall en måltid blir av eller ej.
Kort och gott, idag 9/5 öppnar och är det premiär för exklusiv vip lounge på Pontus I The Air American Express Lounge By Pontus. Bildkollage visar skylt i första dellevaransen av fyra av sex skyltar.
Erhållen bild från Pontus // American Express Lounge by Pontus har öppnat på Arlanda Terminal 5! Välkomna!
Skulpturalt utformade gjutna fastighetsskyltar till Egirs fastigheter
För att få ett blogginlägg eller en pressrelease att fungera måste den ha alla de rätta komponenterna. Utan till exempel fantasi och fingertoppskänsla kommer du antagligen uppleva våra blogginlägg som träiga och platta, men med rätt ”anrättning” kan man precis som fallet med den kock som har exakt rätt råvaror till ett recept, även skapa trevliga överraskningar.
Så hur skall vi då börja med detta inlägg? Fastighetsbolaget Egirs fastigheter tog kontakt med oss för en tid sedan och frågade om vi kunde stå till tjänst med att ta fram ett skyltkoncept till deras bestånd av över 70-talet fastigheter. Dessa fastigheter är förövrigt belägna företrädesvis i Motala, Boxholm och Mjölby.
En bra början skulle ju exempelvis kunna vara att tolka den skylt som man låtit ta fram och som vi blev förevisade som helt platt i ordet rätta bemärkelse och den skulle så att säga inte ge samma avtryck och förmedlade det långsiktiga tänket man har på Egirs.
Efter att ha spånat och diskuterat om vad som skulle kunna vara en väg att gå tog vi så fasta på företages blå logotyp i två nyanser genom att översätta denna till fysisk gestaltning där nyansskillnaden gav två sluttande plan som gav ett mer ”monumentalt” uttryck. Här blev det lite svårt för kunden att greppa vad vi var inne på så för att konkretisera och visa vad vi hade för tankar och framförallt visa den känsla och tyngd i den typ av gjutna aluminiumskylt som vi förordade, tog vi helt sonika en gjuten skylt från ett annat projekt och postade den till kunden.
Vårt tilltag föll i god jord och efter att ha diskuterat med kunden om storlekar, antal samt uppskattad budget enades vi om att starta upp en förstudie med mål att ta fram konkret underlag inför beslut.
Nu är saker och ting som ni redan vet inte så enkelt som så och vi visste inte hur vi i övrigt skulle tolka kundens intentioner avseende fysisk gestaltning.
Vår första tolkning grundade sig på det vi kallar för konstnärlig och rustik formgivning av Egris logotyp. Vi tog fram en modell för gjutning och sedermera prototyper för utvärdering. Detta gav ett riktigt gediget intryck och kunden tycke att vi var på rätt väg, men inför beslut fick vi även möjlighet att ta fram samma skylt i samma material/produktionsteknik, men som vi formulerade det, i ett mer strikt och stramt utförande.
Efter att ha visualiserat och tagit fram 3D-moduleringar av det mer ”cleana” konceptet enades vi om att även här ta fram prototyper / gjutna aluminiumskyltar i rätt storlek och bearbetade dem med olika ytfinish, i polerat, slipat och blästrat utförande.
Den strama modellen föll kunden på läppen. Framförallt den lite mer futuristisk polerade varianten som man valde att gå vidare med. Efter att ha uppdaterat vår offert baserat på de egenskaper och antal som vara aktuella fick vi häromdagen en beställning på 50 st gjutna aluminiumskyltar.
Då detta blogginlägg börjar bli långt och det kanske är så att ni vill se hur detta projekt i slutändan utmynnar i så väljer vi att hålla er på sträckbänken och återkommer med ett uppdaterat blogginlägg med fokus på slutgiltigt val och dito ytfinish / legering, etc.
Bildkollage visar levererade prototypskyltar, blankpolerade utan legering samt logotyp till grund för dito
Skulpturalt utformade gjutna fastighetsskyltar till Egirs fastigheter
För att få ett blogginlägg eller en pressrelease att fungera måste den ha alla de rätta komponenterna. Utan till exempel fantasi och fingertoppskänsla kommer du antagligen uppleva våra blogginlägg som träiga och platta, men med rätt ”anrättning” kan man precis som fallet med den kock som har exakt rätt råvaror till ett recept, även skapa trevliga överraskningar.
Så hur skall vi då börja med detta inlägg? Fastighetsbolaget Egirs fastigheter tog kontakt med oss för en tid sedan och frågade om vi kunde stå till tjänst med att ta fram ett skyltkoncept till deras bestånd av över 70-talet fastigheter. Dessa fastigheter är förövrigt belägna företrädesvis i Motala, Boxholm och Mjölby.
En bra början skulle ju exempelvis kunna vara att tolka den skylt som man låtit ta fram och som vi blev förevisade som helt platt i ordet rätta bemärkelse och den skulle så att säga inte ge samma avtryck och förmedlade det långsiktiga tänket man har på Egirs.
Efter att ha spånat och diskuterat om vad som skulle kunna vara en väg att gå tog vi så fasta på företages blå logotyp i två nyanser genom att översätta denna till fysisk gestaltning där nyansskillnaden gav två sluttande plan som gav ett mer ”monumentalt” uttryck. Här blev det lite svårt för kunden att greppa vad vi var inne på så för att konkretisera och visa vad vi hade för tankar och framförallt visa den känsla och tyngd i den typ av gjutna aluminiumskylt som vi förordade, tog vi helt sonika en gjuten skylt från ett annat projekt och postade den till kunden.
Vårt tilltag föll i god jord och efter att ha diskuterat med kunden om storlekar, antal samt uppskattad budget enades vi om att starta upp en förstudie med mål att ta fram konkret underlag inför beslut.
Nu är saker och ting som ni redan vet inte så enkelt som så och vi visste inte hur vi i övrigt skulle tolka kundens intentioner avseende fysisk gestaltning.
Vår första tolkning grundade sig på det vi kallar för konstnärlig och rustik formgivning av Egris logotyp. Vi tog fram en modell för gjutning och sedermera prototyper för utvärdering. Detta gav ett riktigt gediget intryck och kunden tycke att vi var på rätt väg, men inför beslut fick vi även möjlighet att ta fram samma skylt i samma material/produktionsteknik, men som vi formulerade det, i ett mer strikt och stramt utförande.
Efter att ha visualiserat och tagit fram 3D-moduleringar av det mer ”cleana” konceptet enades vi om att även här ta fram prototyper / gjutna aluminiumskyltar i rätt storlek och bearbetade dem med olika ytfinish, i polerat, slipat och blästrat utförande.
Den strama modellen föll kunden på läppen. Framförallt den lite mer futuristisk polerade varianten som man valde att gå vidare med. Efter att ha uppdaterat vår offert baserat på de egenskaper och antal som vara aktuella fick vi häromdagen en beställning på 50 st gjutna aluminiumskyltar.
Då detta blogginlägg börjar bli långt och det kanske är så att ni vill se hur detta projekt i slutändan utmynnar i så väljer vi att hålla er på sträckbänken och återkommer med ett uppdaterat blogginlägg med fokus på slutgiltigt val och dito ytfinish / legering, etc.
Bildkollage visar levererade prototypskyltar, blankpolerade utan legering samt logotyp till grund för dito
Rostig inifrån LED-belyst fasadskylt till nygammal restaurang The Old Smokehouse
BBQ-restaurangen The Old Smokehouse öppnade den 22:a mars i år. Det var ju precis nyligen, tänker du, vilket osökt leder oss in på frågan som vi nu alla ställer oss; Varför har restaurangens skylt som vi levererade och som sitter placerad på högkant intill huvudentrén redan rostat?
Materialet, stål har förutom rent funktionstekniska egenskaper naturligtvis även estetiska, som i sin tur förmedlar olika typer av intryck. Rostat stål får en patina som förmedlar en känsla av att föremålet haft ett liv sedan en längre tid tillbaka.
För den oinvigde kan rost i ett vidare begrepp anses vara något som inte är önskvärt, men faktum är att rosttrögt stål, cortenstål eller corténstål är ett samlingsnamn för en grupp stållegeringar, som efter en tids exponering och under vissa korrosiva förutsättningar bildar ett jämnt och tätt oxidskikt (patina) på stålytan. Faktum är att den rostade ytan på cortenstål har bättre egenskaper än t.ex konventionellt rostfritt stål.
Ytbehandlingen används med fördel på t.ex skyltar och andra estetiska applikationer som husfasader och konstverk. Skiktet har god vidhäftning och bromsar fukt att tränga in och orsaka vidare korrosion vilket ironiskt nog gör att det oxiderar/rostar långsammare än konventionellt stål.
Den som vill fördjupa sig i de tekniska bitarna om denna fasadskylt och dessutom läsa mer om varför skylten är i just rostat cortenstål kan med fördel klicka på följande länk: Fasadskylt inifrån LED belyst i rostad cortenstål till The Old Smokehouse i Smedsudden, Lännersta
Bildkollaget visar hur fasadskylten ser ut på plats på restaurangen The Old Smokehouse
Rostig inifrån LED-belyst fasadskylt till nygammal restaurang The Old Smokehouse
BBQ-restaurangen The Old Smokehouse öppnade den 22:a mars i år. Det var ju precis nyligen, tänker du, vilket osökt leder oss in på frågan som vi nu alla ställer oss; Varför har restaurangens skylt som vi levererade och som sitter placerad på högkant intill huvudentrén redan rostat?
Materialet, stål har förutom rent funktionstekniska egenskaper naturligtvis även estetiska, som i sin tur förmedlar olika typer av intryck. Rostat stål får en patina som förmedlar en känsla av att föremålet haft ett liv sedan en längre tid tillbaka.
För den oinvigde kan rost i ett vidare begrepp anses vara något som inte är önskvärt, men faktum är att rosttrögt stål, cortenstål eller corténstål är ett samlingsnamn för en grupp stållegeringar, som efter en tids exponering och under vissa korrosiva förutsättningar bildar ett jämnt och tätt oxidskikt (patina) på stålytan. Faktum är att den rostade ytan på cortenstål har bättre egenskaper än t.ex konventionellt rostfritt stål.
Ytbehandlingen används med fördel på t.ex skyltar och andra estetiska applikationer som husfasader och konstverk. Skiktet har god vidhäftning och bromsar fukt att tränga in och orsaka vidare korrosion vilket ironiskt nog gör att det oxiderar/rostar långsammare än konventionellt stål.
Den som vill fördjupa sig i de tekniska bitarna om denna fasadskylt och dessutom läsa mer om varför skylten är i just rostat cortenstål kan med fördel klicka på följande länk: Fasadskylt inifrån LED belyst i rostad cortenstål till The Old Smokehouse i Smedsudden, Lännersta
Bildkollaget visar hur fasadskylten ser ut på plats på restaurangen The Old Smokehouse
Exteriör fasadskylt, inifrån LEDbelyst till Escowa – Efterlängtat bygglov nu erhållet / Räkna med att du inte vet vad du tror du vet
I tidernas begynnelse, närmare bestämt i början av oktober i fjol fick vi en propå från en gammal kund. Detta ledde till att vi några dagar senare var på plats och hade ett initialt möte vid kundens nya lagerlokal, strategiskt placerad invid vältrafikerade Arningevägen i Vallentuna.
Bara några dagar senare efter att ha tagit fram underlag för beslut rörande interiöra skyltar, erhöll vi en beställning på dito. Interiöra skyltar sedermera platsmonterade bland annat just på ovan nämnda lokal har vi sedan tidigare publicerat en artikel om och den som finner det av intresse att fördjupas sig i just detta projekt kan med fördel välja att klicka på följande länk: Interiöra och exteriöra skyltar i premiumutförande till Escowa och Waterlogic för en kall och ren känsla
Nu var inte historien slut i och med att vi fick en beställning på ett antal skyltar för interiört bruk i premiumutförande. Saken var den att kunden hade även andra skyltar i åtanke som hade föranlett mötet. Nu när vi så lägligt var på plats med en skyltförfrågan avhandlade vi även en förfrågan om en exteriör, inifrån LEDbelyst fasadskylt. Förutsättningarna, var som hand i handske och helt optimala på en stor vit vägg vid en väl trafikerad huvudled.
Eftersom byggnaden ligger på industrimark var vi gemensamt överens om att vi kunde skrida till verket relativt omgående och att skylten med all sannolikhet skulle ha kunna monteras bara någon månad efter att vi enats om alla teknikaliteter. Efter att vi hade enats om ett utförande och storlek på fasadskylten som är tänkt att bli 7000 mm bred och 1413 mm hög visade det sig som i sagans värld att allt inte alltid blir så som man föreställer sig.
Bygglov för skyltar kan i vissa fall och under vissa omständigheter dra ut på tiden. Utan att fördjupa sig i alla administrativa delar i just denna process kan vi nu konstatera att fasadskylten som nu erhållt bygglov och är lagd i produktion från starten för denna process i tidernas begynnelse, närmare bestämt för sex månader sedan nu har nått sitt näst sista delmål innan den slutgiltigen sitter på plats.
Fotomontage visar hur fasadskylten är tänkt att se ut dag som natt och dess placering invid huvudled.
Mobile Institute / Mobilgalans prisskyltar Guldmobilen, levererade med start från år 2000 till årets upplaga / 2017 års mobilgala med 16 utsedda vinnare i olika kategorier
Mobilgalan anordnas av Mobile Institute årligen för att premiera goda insatser inom Connected Business. Priser delas ut inom olika kategorier med flera nomineringar inom varje. En jury bestående av meriterat branschfolk väljer ut en vinnare i varje kategori.
”We made digital business our business” – Mobile Institute handlar om att skapa state-of-the-art mötesplatser för att katalysera verksamheter utanför branschgränserna. Connected och digital business ligger i deras DNA – de lämnar ingen sten ovänd när de samlar omvälvande företag och personer samt för att sätta ljus på innovation och belöna enastående prestanda. Mobile Institutet har bevakat utvecklingen av digital affärsinformation sedan 2001. De är fast etablerade i den nordiska tech-industrin och har en förstklassig rykte att organisera events för industrinrelevanta händelser för digitala industrin ekosystemet i sin helhet.
Clarex har i 17 år fått förtroendet av arrangörerna för mobilgalan, allt sedan starten år 2000 fram till årets upplaga som gick av stapeln den 16 Mars och är en del av Mobile Institute, Connected Business Days 2017 som tog plats den 16-17 Mars på centralt belägna Studio i Malmö. Totalt delades 16 prisskyltar i exklusivt, modernt och tidlöst utförande ut till lika många lyckliga vinnare.
En prisskylt är inte bara en skylt i ett material och en specifik storlek. Den skall först och främst förmedla tyngden av den prestation som vinnaren har åstadkommit.
Det är därför lika viktigt för såväl arrangör och pristagare som för den som tar fram och producerar prisskyltarna att de förmedlar en känsla av kvalitet. Naturligtvis är det även viktigt att de kan tas fram på kort varsel till ett specifikt datum utan att tumma på detta.
Och visst är det mest glädjande för oss att efter 17 år, årligen få se ”våra” priser i händerna på ett antal av de mest kompetenta företagarna inom sin bransch.
Nämnas bör att vi under processens gång fått följande feedback från Love Dager, beställare och SPOC på Mobile Institute. Vid leverans: ?Yes! Ser jättebra ut!? & ?Fantastiskt! Tack för hjälpen och bra kommunikation?. Samt inför produktion: ?Hallo, bifogar ändrat art work – tack för att du är flexibel?
Bilderna visar 16 lyckliga och utsedda vinnare av guldmobilen 2017, bilderna är fotograferade av fotograf Elias Ljungberg. Fy sjutton va det är roligt att ha fått möjlighet och förtroendet att leverera dessa priser i sjutton år.
Fotograf Elias Ljungberg