- 1
- akrylskylt
- Allmänt
- Aluminumskylt
- Bakbelyst Fasadskylt
- Baldakinskylt
- Belysta glasskyltar
- Betongskylt
- Blankpolerad skylt
- Borstad Mässingsskylt
- bronsskylt
- Clarex
- Clarex Concept Blogg
- clarex.se
- Corian
- Cortenskylt
- Dekaperad skylt
- Dörrskylt
- Dubbelsidig skylt
- Entré skylt
- Entrétaksskylt
- Eventskylt
- exklusiv skylt
- fasadskylt
- fasadskyltar
- Fasadskyltning
- fastighetsregister
- Fastighetsskylt
- Fastighetsskyltar
- flaggskylt
- Flaggskylt med mässingsdetaljer
- Företagsskylt
- företagsskyltar
- Förstudie
- Gjuten Aluminiumskyl
- Gjuten Aluminiumskylt
- Gjuten bronskylt
- gjuten skylt
- Glansförnicklad skylt
- Guldtitanlegerad Fasadskylt
- Hållbar skylt
- Högblankpolerad Rostfri Skylt
- Husskylt
- Industridesignad skylt
- Informationsskyltar
- Inifrånbelyst skylt
- interiör skylt
- Klassisk Neonskylt
- Konsthallsskyltning
- Konstnärlig skylt
- Konstnärligt process
- Konvex skylt
- kopparskylt
- Lagerskylt
- LED belyst Neonskylt
- LED-skyltar
- Ledbelyst skylt
- LEDneon
- ledskyltar
- ljusskylt
- ljusskylt i LED-neon
- Marmor
- Marmor skylt
- Marmorerad skylt
- marmorerade skyltar
- Marmorering
- Neonskylt
- Neonskylt för lansering
- Om Clarex
- Patinerad skylt
- prisskylt
- receptionsskylt
- Relief skylt
- Resturangskylt
- Rostad Skylt
- rostfri skylt
- Schabloner
- Skylt design
- Skylt för mässa
- Skylt för mässa
- Skylt med utbytbart budskap
- Skylt som sticker ut
- Skylt_design
- Skyltar
- Skyltar i stockholm
- Skyltar i Uppsala
- Skyltkommunikation
- skyltkoncept
- takskyltar
- Utställningsskyltning
- Väggskylt
- Verkskylt
- Verkskyltning
Exklusiva exteriöra fastighetsregisterskyltar till sekelskiftesfastighet på Östermalm i Stockholm
Nu är sommaren till ända och hösten har tagit vid så som brukligt. Vad vi upplever som synonymt för hösten är att nya processer startas upp och nya, pågående projekt leder vidare till att från idé förverkligas i en form eller annan.
Sedan en bra tid tillbaka närmare bestämt slutet av 2015 fick vi en förfrågan från vår kund med säte central beläget i Stockholm avseende en tidstypisk sekelskiftesfastighet. Vid tiden för vår första kontakt vad hade fastigheten vad som kan beskrivas som allt annat än ändamålsenlig exteriör skyltning; enkelt vitlackerade plåtar och med utskuren vinyl, texter/logotyper på vardera sidan om huvudentrén.
Denna skyltning förmedlade och gav inte det intryck som fastighetens läge förknippas med och i förlängningen inte den trovärdighet för vilken kompetens de etablerade företagen i fastigheten kan tillskrivas och har att erbjuda.
Arbetet skedde i samband med att fastigheten skulle renoveras och att de befintliga skyltarna kunde ersättas.
Det var nu viktigt att få fram ett uttryck som passade för alla hyresgästerna.
Vår kunds huvudfokus bestod i ett antal önskemål förutom att skyltarna skulle ”se bra ut”. Det skulle också vara praktiskt och enkelt att byta budskap/namn, logotyp för respektive hyresgäst. Utförandet skulle anpassas till sekelskiftesfastighetens formspråk men samtidigt vara modern och vi skulle säkerställa att fastighetsägare och hyresgäster samt Stockholms stadsbyggnadskontor vara inne på samma linje. Dessutom skulle naturligtvis skyltarna ligga i linje med samtliga beröra parters budget.
Med de förutsättningarna att genomföra detta projekt kan du kära läsare förstå att de processer som ska inledas och genomföras inte alltid är så enkla att förutse och tackla för Clarex såväl som för fastighetsägaren och för övriga parter. Men skam den som ger sig, med tiden visade det sig att vi fick möjligheten att bekräfta en order på en av de mest exklusiva exteriöra fastighetsregisterskyltarna som går att beskåda i Stockholm.
Fotomontage och visualiseringar visar detaljer i den förstudie som föregick nu erhållen beställning!
Vem sätter tonen för stadens attraktiva lägen? En slump att Drakenberg Sjölin valde Clarex som leverantör?
Vad är slumpen? Är det bara tillfälligheter att vi har fått möjligheten att en gång fått leverera och ta fram ett nytt exklusivt skyltkoncept till en ny kund på exakt samma adress?
Pratar du med en fastighetsmäklare så har hen en hel arsenal av förklaringar till varför olika fastigheter och lägenheter kostar olika mycket. Men alla var och en till mans kan nog förstå att det som mäklaren redan vet bara handlar om en sak, nämligen läget, läget & läget. Förvånad?
Många, för att inte säga samtliga Clarex kunder vet att det är viktigt att vara på rätt plats och att det även är lika viktigt att ta till vara på tillfället genom att accentuera sitt varumärke på rätt sätt och på rätt plats och på så vis maximera igenkänning och positionering.
Vår kund Drakenberg Sjölin som arbetar med avskalad skandinavisk smyckesdesign vet detta.
De vet också att för att lyckas är det avgörande att fatta strategiska beslut och arbeta med värdeord. Något som givetvis genomsyrar såväl kommunikation som kollektion, där de tagit fasta på att kreationer och smycken både skall andas styrka och elegant skörhet, inspirerad av den svenska naturen.
Har vi nu tappat tråden? Vad är slumpen?
När Drakenberg Sjölin utöver deras butik i Gamla stan på Köpmannabrinken 4, skulle utöka, sökte de en centralt belägen lokal på absolut bästa läge. Valet föll på en hörnlokal i en vacker sekelskiftesfastighet på Hamngatan 11 vid Norrmalmstorg i fashionabla kvarter med Biblioteksgatan som epicentrer.
Vad vi men inte Drakenberg Sjölin visste var att de befintliga exklusiva fasadskyltar som vid tiden för vårt första möte med Drakenberg Sjölin satt på fasaden där de nu skulle öppna sin filial, för inte en allt för avlägsen tid sedan hade levererats just av Clarex.
Följ nedan länk för mer ingående beskrivning av detta exklusiva exteriöra skyltkoncept Profiskyltar och graverad fasadskylt i guldtitan till Wonderboo
Så, vad är slumpen? Vi ska inte vara långrandiga och komma till punkt. Saken är naturligtvis att vi utöver nämnda butik även för Drakenberg Sjölin i Gamla stan fick möjligheten att ersätta befintlig skylt mot en skylt mer i linje med Drakenberg Sjölins intentioner.
När vi kommer in på detaljerna om utförande på de olika skyltarna och processen i övrigt så är vi naturligtvis behjälpliga att på din/er anmodan ingående gå igenom dito utefter erat specifika behov.
Slutligen. Vem sätter tonen för stadens attraktiva lägen? Clarex naturligtvis!
Vem sätter tonen för stadens attraktiva lägen? En slump att Drakenberg Sjölin valde Clarex som leverantör?
Vad är slumpen? Är det bara tillfälligheter att vi har fått möjligheten att en gång fått leverera och ta fram ett nytt exklusivt skyltkoncept till en ny kund på exakt samma adress?
Pratar du med en fastighetsmäklare så har hen en hel arsenal av förklaringar till varför olika fastigheter och lägenheter kostar olika mycket. Men alla var och en till mans kan nog förstå att det som mäklaren redan vet bara handlar om en sak, nämligen läget, läget & läget. Förvånad?
Många, för att inte säga samtliga Clarex kunder vet att det är viktigt att vara på rätt plats och att det även är lika viktigt att ta till vara på tillfället genom att accentuera sitt varumärke på rätt sätt och på rätt plats och på så vis maximera igenkänning och positionering.
Vår kund Drakenberg Sjölin som arbetar med avskalad skandinavisk smyckesdesign vet detta.
De vet också att för att lyckas är det avgörande att fatta strategiska beslut och arbeta med värdeord. Något som givetvis genomsyrar såväl kommunikation som kollektion, där de tagit fasta på att kreationer och smycken både skall andas styrka och elegant skörhet, inspirerad av den svenska naturen.
Har vi nu tappat tråden? Vad är slumpen?
När Drakenberg Sjölin utöver deras butik i Gamla stan på Köpmannabrinken 4, skulle utöka, sökte de en centralt belägen lokal på absolut bästa läge. Valet föll på en hörnlokal i en vacker sekelskiftesfastighet på Hamngatan 11 vid Norrmalmstorg i fashionabla kvarter med Biblioteksgatan som epicentrer.
Vad vi men inte Drakenberg Sjölin visste var att de befintliga exklusiva fasadskyltar som vid tiden för vårt första möte med Drakenberg Sjölin satt på fasaden där de nu skulle öppna sin filial, för inte en allt för avlägsen tid sedan hade levererats just av Clarex.
Följ nedan länk för mer ingående beskrivning av detta exklusiva exteriöra skyltkoncept Profiskyltar och graverad fasadskylt i guldtitan till Wonderboo
Så, vad är slumpen? Vi ska inte vara långrandiga och komma till punkt. Saken är naturligtvis att vi utöver nämnda butik även för Drakenberg Sjölin i Gamla stan fick möjligheten att ersätta befintlig skylt mot en skylt mer i linje med Drakenberg Sjölins intentioner.
När vi kommer in på detaljerna om utförande på de olika skyltarna och processen i övrigt så är vi naturligtvis behjälpliga att på din/er anmodan ingående gå igenom dito utefter erat specifika behov.
Slutligen. Vem sätter tonen för stadens attraktiva lägen? Clarex naturligtvis!
Exklusiv exteriör fasadskylt i guldtitanlegerat utförande till Well Fastigheter AB
Varför tycker vi som vi gör
Att vi generellt förknippar blanka ytor och framför allt glänsande guldfärgade som exklusivt är nog inte så konstigt, det ligger djupt kulturellt rotat. Hur kan det då komma sig att om man använder för mycket blankt guld, så blir intrycket kitschigt”, ”pråligt” eller till och med ”billigt” ? Och hur mycket är egentligen för mycket?
Hur avväger man de olika delarna blankt, guldfärgat och, exklusivt mot exempelvis en given logotyp och dito grafik utformning, för att balansera och förmedlar det uttryck som man vill förmedla?
De flesta, var och en till mans kan se hur det ser ut när det blir fel, men vill vi berätta det eller håller vi det för oss själva ?
Här i Skandinavien har generellt ett minimalistiskt , avvägt och balanserat formspråk. Kanske är det våra personligheter som avspeglas i sättet vi uttrycker oss på. Genom att inte överdriva eller vara för påträngande tycks vi ha hittat en balans som vi kan vara stolta över och som även brukar uppskattas utanför Skandinaviens gränser.
Så hur bar vi oss då i detta fall åt för att hitta balansen, för att därmed kunna förmedla det där extra utan att tangera det överdrivna? Svaret är; Bara det bästa, varken mer eller mindre. Luddigt uttryckt? Nåväl, vi hoppas hur som helst att ni, liksom vi tycker att vi har hittat den där rätta exklusiva känslan baserat på adressen, fastigheten, läget, logotypen, lokalen och naturligtvis företaget Well Fastigheter AB.
Att Well är ett fastighetsbolag är kanske inte lätt för den oinvigde att veta, men när du kommer till lokalen… eller till och med innan du kommer fram förstår du, och vill man att du skall förstå, att detta företag erbjuder det bästa av det bästa. Med klimatsmarta lösningar och utvalda material av högsta kvalitet bygger de exklusiva bostäder och skapar där igenom hem för dig att blicka framåt i…
….så vem vänder man sig då till när man vill få hjälp med att exponera sitt varumärke i fysisk gestaltning. Den frågan kan vi nog lämna därhän, och låter vara öppen för din egna tolkning!
Vi går i stället som sist på slutresultatet, det vill säga det ni ser i bildkollaget eller som vi på plats, Rådmansgatan 19, på Östermalm, i Stockholm kan beskåda. I rent tekniska termer är detta en 7430 mm bred, inramande fasadskylt. Bakbelyst / med Corona, LED mot fasad, i rostfritt, högblankt och guldtitanlegerat utförande.
Exklusiv exteriör fasadskylt i guldtitanlegerat utförande till Well Fastigheter AB
Varför tycker vi som vi gör
Att vi generellt förknippar blanka ytor och framför allt glänsande guldfärgade som exklusivt är nog inte så konstigt, det ligger djupt kulturellt rotat. Hur kan det då komma sig att om man använder för mycket blankt guld, så blir intrycket kitschigt”, ”pråligt” eller till och med ”billigt” ? Och hur mycket är egentligen för mycket?
Hur avväger man de olika delarna blankt, guldfärgat och, exklusivt mot exempelvis en given logotyp och dito grafik utformning, för att balansera och förmedlar det uttryck som man vill förmedla?
De flesta, var och en till mans kan se hur det ser ut när det blir fel, men vill vi berätta det eller håller vi det för oss själva ?
Här i Skandinavien har generellt ett minimalistiskt , avvägt och balanserat formspråk. Kanske är det våra personligheter som avspeglas i sättet vi uttrycker oss på. Genom att inte överdriva eller vara för påträngande tycks vi ha hittat en balans som vi kan vara stolta över och som även brukar uppskattas utanför Skandinaviens gränser.
Så hur bar vi oss då i detta fall åt för att hitta balansen, för att därmed kunna förmedla det där extra utan att tangera det överdrivna? Svaret är; Bara det bästa, varken mer eller mindre. Luddigt uttryckt? Nåväl, vi hoppas hur som helst att ni, liksom vi tycker att vi har hittat den där rätta exklusiva känslan baserat på adressen, fastigheten, läget, logotypen, lokalen och naturligtvis företaget Well Fastigheter AB.
Att Well är ett fastighetsbolag är kanske inte lätt för den oinvigde att veta, men när du kommer till lokalen… eller till och med innan du kommer fram förstår du, och vill man att du skall förstå, att detta företag erbjuder det bästa av det bästa. Med klimatsmarta lösningar och utvalda material av högsta kvalitet bygger de exklusiva bostäder och skapar där igenom hem för dig att blicka framåt i…
….så vem vänder man sig då till när man vill få hjälp med att exponera sitt varumärke i fysisk gestaltning. Den frågan kan vi nog lämna därhän, och låter vara öppen för din egna tolkning!
Vi går i stället som sist på slutresultatet, det vill säga det ni ser i bildkollaget eller som vi på plats, Rådmansgatan 19, på Östermalm, i Stockholm kan beskåda. I rent tekniska termer är detta en 7430 mm bred, inramande fasadskylt. Bakbelyst / med Corona, LED mot fasad, i rostfritt, högblankt och guldtitanlegerat utförande.
Lyx och flärd ska synas och kännas när det upplevs – Flaggskylt inifrån LEDbelyst med mässingsdetaljer och titianiumlegerat utförande, AMEX Lounge på Arlanda nu levererad till Pontus in the Air
Vad är kvalitet och hög servicegrad?
Framgångsrika entreprenörer, artister och annat löst folk har det gemensamt att de värderar att få det de vill ha när de vill ha det. Detta kan per definition stavas lyx. Med andra ord, att känna sig bortskämd och viktig är relaterat till att man får/vill få den uppmärksamhet man önskar och är värd.
Som vanligt är allt inte så enkelt som det tillsynes ser ut att vara. Att laga utsökt mat med enkla ingredienser är en konst. Att få inflytelserika personer med pressat tidsschema att känna sig avslappnade är även det en konst.
Och vad som skiljer smidig service och bra mat, är det samma som skiljer visuell identitet i fysik form som på ett sublimt sätt återspeglar de krav som vi uppfattar som en självklarhet från våra kunder. Detta gäller inte minst vår kund Pontus som vi nyligen levererat ett komplett skyltkoncept till. Denna gång för Pontus in the air eller mer specifikt, den exklusiva American Express lounge by Pontus.
När vi fick förfrågan på interiör skyltning inför öppning av denna exklusiva lounge, tog vi fasta på det vi uppfattade var primärt att förmedla. Att från traditionella graverade skyltar frambringa exklusiva mässingsskyltar med det där lilla extra som särskiljer en produkt eller tjänst från mängden.
Frågan är då vad vi syftar på i rent konkreta termer. Jo, att gå från endimensionellt till tredimensionellt och ta fokus på olika textur och form. Resultatet? Vi lade till en ytterligare dimension genom att sätta AMERCAN EXPRESS LOUNGE upphöjd på basytan, och detta i blankpolerat mässingsutförande.
Ett utförande som efter utvärdering, av vår kund och AMEX föll i god jord, och vi kunde därmed bekräfta en beställning. För att läsa om dessa mässingsskyltar, följ denna länk: Exklusiva mässingsskyltar dellevererade till premiär för VIP-lounge på Pontus in the Air i exklusivt samarbete för American Express Centurion-medlemmar
Den sista skylten av totalt 7 st är en flaggskylt som följer samma mönster som de tidigare levererade obelysta, men denna har vi och kunden valt att maximera effekten på. Den LED, inifrån belysta skylten med basyta eller om du så vill, bakgrund utbytt från mässing till svart titaniumlegerad rostfri front med de kontrasterade upphöjda blankpolerade mässingsbokstäverna accentuerar logotypen och inger ett sobert, cleant och mycket exklusivt intryck.
Nu tycker vi inte om att berätta vad som är lyx, för detta är högst personligt och upp till var och en att bestämma. Men en sak kan vi konstatera; Flaggskylten som är liten i storlek, förmedlar något stort. Vad det är, är upp till er medlemmar i American Express Platinum- och Centurion som denna skylt möter, se bildkollage, att fundera på vid er förstklassiga start på resan.
Lyx och flärd ska synas och kännas när det upplevs – Flaggskylt inifrån LEDbelyst med mässingsdetaljer och titianiumlegerat utförande, AMEX Lounge på Arlanda nu levererad till Pontus in the Air
Vad är kvalitet och hög servicegrad?
Framgångsrika entreprenörer, artister och annat löst folk har det gemensamt att de värderar att få det de vill ha när de vill ha det. Detta kan per definition stavas lyx. Med andra ord, att känna sig bortskämd och viktig är relaterat till att man får/vill få den uppmärksamhet man önskar och är värd.
Som vanligt är allt inte så enkelt som det tillsynes ser ut att vara. Att laga utsökt mat med enkla ingredienser är en konst. Att få inflytelserika personer med pressat tidsschema att känna sig avslappnade är även det en konst.
Och vad som skiljer smidig service och bra mat, är det samma som skiljer visuell identitet i fysik form som på ett sublimt sätt återspeglar de krav som vi uppfattar som en självklarhet från våra kunder. Detta gäller inte minst vår kund Pontus som vi nyligen levererat ett komplett skyltkoncept till. Denna gång för Pontus in the air eller mer specifikt, den exklusiva American Express lounge by Pontus.
När vi fick förfrågan på interiör skyltning inför öppning av denna exklusiva lounge, tog vi fasta på det vi uppfattade var primärt att förmedla. Att från traditionella graverade skyltar frambringa exklusiva mässingsskyltar med det där lilla extra som särskiljer en produkt eller tjänst från mängden.
Frågan är då vad vi syftar på i rent konkreta termer. Jo, att gå från endimensionellt till tredimensionellt och ta fokus på olika textur och form. Resultatet? Vi lade till en ytterligare dimension genom att sätta AMERCAN EXPRESS LOUNGE upphöjd på basytan, och detta i blankpolerat mässingsutförande.
Ett utförande som efter utvärdering, av vår kund och AMEX föll i god jord, och vi kunde därmed bekräfta en beställning. För att läsa om dessa mässingsskyltar, följ denna länk: Exklusiva mässingsskyltar dellevererade till premiär för VIP-lounge på Pontus in the Air i exklusivt samarbete för American Express Centurion-medlemmar
Den sista skylten av totalt 7 st är en flaggskylt som följer samma mönster som de tidigare levererade obelysta, men denna har vi och kunden valt att maximera effekten på. Den LED, inifrån belysta skylten med basyta eller om du så vill, bakgrund utbytt från mässing till svart titaniumlegerad rostfri front med de kontrasterade upphöjda blankpolerade mässingsbokstäverna accentuerar logotypen och inger ett sobert, cleant och mycket exklusivt intryck.
Nu tycker vi inte om att berätta vad som är lyx, för detta är högst personligt och upp till var och en att bestämma. Men en sak kan vi konstatera; Flaggskylten som är liten i storlek, förmedlar något stort. Vad det är, är upp till er medlemmar i American Express Platinum- och Centurion som denna skylt möter, se bildkollage, att fundera på vid er förstklassiga start på resan.
Escowa – Inifrån LEDbelyst fasadskylt nu platsmonterad / Fina vitesord kommer sällan allena
Vad värmer oss skyltnördars hjärtan?
Nyligen slutförde vi ett exteriört skyltprojekt för Escowa. Genomgång för denna process kommer du att ha möjlighet att läsa….
…Men först börjar vi med slutet av detta projekt och vad vår kund upplevde när vi ställde frågan om dem var nöjda, vi frågade ansvarige, Rikke Lind, Produkt och marknadsansvarig på Escowa följande fråga: ”Ligger levererad/monterad fasadskylt i linje med era/dina förväntningar/önskemål?”
Och fick häromdagen följande svar:
Citat ”Den ligger helt i linje med våra förväntningar/önskemål!” Samt ett omdöme
Citat ”Clarex har genom hela projektets livscykel varit en stöttepelare som har återkopplat med goda råd och drivit projektet i mål. Med tydlig dokumentation och täta avstämningar har inget lämnats åt slumpen. Tack Clarex för hjälpen med vår nya fasadskylt. ”
….och citat ”Ni gjorde det möjligt”
Att skriftligen få dessa fina vitesord och spontana utlåtande från vår kund får givetvis våra skylthjärtan att slå snabbare med extraslag, däremellan. Kort och gott, kan vi helt enkelt inte finna ord för den känsla av eufori vi känner när våra kunder blir nöjda med det resultat vi har levererat i form av fysiska skyltkoncept och framledd process för dito.
Så vad är receptet för att lyckas med det man företa sig? Envishet, envishet och till slut envishet samt ett genuint intresse för sina kunder.
Statistiken säger att bristande intresse från en leverantör gör att upp till 68% byter till annan leverantör* Vi är glada för att våra kunder tycker att vi gör ett bra arbete och är nöjda med det levererar. Samt ser det som ett bevis för att vi har hittat strategier och rutiner för att kunna tillgodose vår kunder mycket varierade behov till allt från service till skyltkoncept i fysik form.
*Uppgift är taget från framtaget underlag för företag inom B2B av –Grasscom.se, Dokument finns att hämta på följande länk Kundanalys koncept.pdf
Nu har vi allt hållit er allt för långt på sträckbänken och förhoppningsvis fått er att bli så nyfikna på hur detta blogginlägg skall sluta, så vi går in på vad som blev kronan på verket och hänvisar till vårt tidigare blogginlägg om den process som föranledde detta projekt….
Bildkollage visar den 7000 mm breda, Inifrån LEDbelysta fasadskylten, dag, som natt i full prakt!
Escowa – Inifrån LEDbelyst fasadskylt nu platsmonterad / Fina vitesord kommer sällan allena
Vad värmer oss skyltnördars hjärtan?
Nyligen slutförde vi ett exteriört skyltprojekt för Escowa. Genomgång för denna process kommer du att ha möjlighet att läsa….
…Men först börjar vi med slutet av detta projekt och vad vår kund upplevde när vi ställde frågan om dem var nöjda, vi frågade ansvarige, Rikke Lind, Produkt och marknadsansvarig på Escowa följande fråga: ”Ligger levererad/monterad fasadskylt i linje med era/dina förväntningar/önskemål?”
Och fick häromdagen följande svar:
Citat ”Den ligger helt i linje med våra förväntningar/önskemål!” Samt ett omdöme
Citat ”Clarex har genom hela projektets livscykel varit en stöttepelare som har återkopplat med goda råd och drivit projektet i mål. Med tydlig dokumentation och täta avstämningar har inget lämnats åt slumpen. Tack Clarex för hjälpen med vår nya fasadskylt. ”
….och citat ”Ni gjorde det möjligt”
Att skriftligen få dessa fina vitesord och spontana utlåtande från vår kund får givetvis våra skylthjärtan att slå snabbare med extraslag, däremellan. Kort och gott, kan vi helt enkelt inte finna ord för den känsla av eufori vi känner när våra kunder blir nöjda med det resultat vi har levererat i form av fysiska skyltkoncept och framledd process för dito.
Så vad är receptet för att lyckas med det man företa sig? Envishet, envishet och till slut envishet samt ett genuint intresse för sina kunder.
Statistiken säger att bristande intresse från en leverantör gör att upp till 68% byter till annan leverantör* Vi är glada för att våra kunder tycker att vi gör ett bra arbete och är nöjda med det levererar. Samt ser det som ett bevis för att vi har hittat strategier och rutiner för att kunna tillgodose vår kunder mycket varierade behov till allt från service till skyltkoncept i fysik form.
*Uppgift är taget från framtaget underlag för företag inom B2B av –Grasscom.se, Dokument finns att hämta på följande länk Kundanalys koncept.pdf
Nu har vi allt hållit er allt för långt på sträckbänken och förhoppningsvis fått er att bli så nyfikna på hur detta blogginlägg skall sluta, så vi går in på vad som blev kronan på verket och hänvisar till vårt tidigare blogginlägg om den process som föranledde detta projekt….
Bildkollage visar den 7000 mm breda, Inifrån LEDbelysta fasadskylten, dag, som natt i full prakt!
Naprapatiska institutet väljer Clarex igen för ny, Inifrån LEDbelyst fasadskyltning i rostfritt exklusivt utförande
Långsiktighet och ett sätt att framhäva seriositet i det man företar sig och värdesätter är ledvärden hos Naprapatiska institutet. Som vid tiden för vår första kontakt år 2011 för övrigt hette Naprapatlandslaget.
För att ta fasta på kundens önskemål efter att ha fastställt alla förutsättningar fick vi klartecken att vi starta upp processen med att ta fram ett nytt skyltkoncept.
Så hur skulle då skyltarna kunna förmedla kvalitet, långsiktighet och framåtanda med fokus på välmående och kompetens?
Vi tog fasta på materialet rostfritt som förmedlar modernitet, tålighet och långsiktigt. Men hur skulle vi kunna addera känslan av de ?mjuka? kärnvärdena? Vi kom osökt in på att skylten ovanför entrén skulle kunna vara mjukt konvex i formen. Efter att vi presenterat visualiseringar och fotomontage var saken klar. Inte många månader därefter satt den konvexa fasadskylten i form av en baldakin på plats och de infällda lamporna i underkant av skylten lyste upp marken på ett välkomnade och estetisk tilltalade vis.
Tiden går. Naprapatiska Institutet startades 2017 av Peter Henningsson, Jonas Parandian och Henrique de Sousa. Entreprenörer som tidigare drivit naprapatkliniker både i Sverige och Norge, men kände att de ville mer, nämligen att skapa en plats för likasinnade naprapater med samma glöd och energi. Därför föddes Naprapatiska Institutet. Naprapatiska institutet satsar förövrigt även med att vidareutbilda sin personal, internt såväl som externt av tongivande och ledande hälsoprofiler där fokus ligger på att ta hand om sig själva, både i kropp och själ.
Att man valde samma grundkoncept på skyltarna och oss som leverantör även denna gång, men med ny logotyp, tycker vi är helt självklart!